Warning: A non-numeric value encountered in /home2/wpsource/domains/arshad20.ir/public_html/wp-includes/media.php on line 648

مقاله کارشناسی ارشد مهندسی صنایع غذائی با عنوان بررسی تأثیر مهم‌ترین عوامل قابل کنترل بر افزایش فروش پسته ایران

دسته بندی کارشناسی ارشد
فرمت فایل doc
حجم فایل ۳۵ کیلو بایت
تعداد صفحات ۲۲
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مقاله کارشناسی ارشد مهندسی صنایع غذائی با عنوان
بررسی تأثیر مهم‌ترین عوامل قابل کنترل بر افزایش فروش پسته ایران

چکیده:
متن حاضر نتیجه تحقیقی است که در سال ۱۳۸۶ در خصوص بررسی تأثیر مهم‌ترین عوامل قابل کنترل بر افزایش فروش پسته ایران به انجام رسیده است. دراین راستا ابتدا به تبیین مسأله پرداخته‌ایم، سپس ضمن توضیح اهمیت و جایگاه بازاریابی بر فروش پسته ایران ، آن را مورد تحلیل و بررسی قرار داده‌ایم. بطور کلی این تحقیق با مروری بر تعاریف اساسی مرتبط با موضوع، برمبنای تئوری بازاریابی، و با بهره‌گیری از الگوی عوامل مؤثر بر خط مشی بازاریابی کاتلر، به تبیین فرضیات می‌پردازد. هدف ازاین پژوهش بررسی عوامل آمیخته بازاریابی برمیزان فروش محصولات پسته ایران و ارائه روش نمونه‌گیری به صورت تصادفی ساده است و افراد نمونه ۱۰۰ نفر از بین ۲۰۰ نفر جامعه‌آماری که در منطقه بازار تهران که به نوعی به خرید و فروش پسته مبادرت می‌کنند انتخاب شده‌اند.
تحقیق انجام گرفته یک تحقیق توصیفی زمینه‌یابی است و درآن از آمار توصیفی و آمار استنباطی شده است و ابزار اندازه‌گیری جهت جمع‌آوری اطلاعات مورد نظر از پرسشنامه استفاده شده است و پس از جمع‌آوری اطلاعات از آزمون چی‌دو و آزمون فریدمن و با استفاده از نرم‌افزار SPSS استفاده شده است.نتیجه کلی حاصل شده از این تحقیق، قیمت را مهم‌ترین عامل مؤثر برافزایش پسته ایران شناخت. توجه به ویژگیهای محصول پسته در مرتبه دوم و بعد از عوامل فوق تبلیغات در مرتبه سوم اهمیت قراردارد و در آخر شبکه‌های توزیع می‌توانند بر افزایش فروش محصولات پسته ایران مؤثر باشند.
واژگان کلیدی:

آمیخته بازاریابی
خرده فروشی
عمده‌فروشی
ارتقاء محصول

مقدمه:
موطن اصلی پسته مناطق خاورمیانه بخصوص ایران است، اما از آنجا که تقاضا برای مصرف پسته هرروز در حال افزایش است، کشورهای مختلف سعی در کاشت و گسترش صنعت پسته نموده اند. به جز ایران و امریکا که بزرگترین کشورهای تولیدکننده هستند، تولید بقیه کشورها به حدی نیست که جوابگوی مصرف کشور باشد و بنابراین اقدام به وارد کردن پسته می نمایند. در مجموع از کل صادرات پسته جهان سهم ایران ۵/۵۷ درصد، سهم امریکا ۱۲ درصد و سایر کشورها حدود ۳۰ درصد است. (۳) برای این که ایران سهم صادرات پسته خود را در بازار جهانی حفظ نماید، علاوه بر رعایت استانداردهای بین المللی لازم است، توجه بسیاری به قیمت و شبکه بازارسانی و تبلیغات وسیعی صورت پذیرد.
در حال حاضر بیشتر محصول پسته ایران صادر می شود. به عبارت دیگر، پسته ایران پس از فرآوری ( سنتی، نیمه مکانیزه و مکانیزه) توان صدور به سایر کشورها را دارد. گرچه تاکنون کوششهایی در جهت افزایش میزان صادرات به عمل آورده است، اما پسته ایران زمانی می تواند جایگاه واقعی خود را حفظ نماید که این کوشش ها در راستای توجه به عوامل آمیخته بازاریابی باشد. لذا تحقیق حاضر براساس پیروی از الگوی عوامل مؤثر بر خط مشی بازاریابی فیلیپ کاتلروگری آرمسترانگ(۷)که شامل توجه به چهار عامل ویژگی های محصول، قیمت، شبکه توزیع و تبلیغات است و با تکیه بر این چهار اصل انجام شده است. امید است که با مطالعه تحقیق حاضر، مدیران شرکتها و ایستگاههای دولتی قادر باشند با تکیه بر استراتژی های مناسب بازاریابی نوین، گام های مؤثری در راستای بالندگی سازمان خویش دارند.
فهرست مطالب
بررسی تأثیر مهم‌ترین عوامل قابل کنترل بر افزایش فروش پسته ایران ۱
چکیده: ۱
واژگان کلیدی: ۳
مقدمه: ۴
نتایج: ۵
مواد و روش ها ۷
ویژگی محصول پسته: ۹
صنعت بسته بندی پسته: ۱۱
۲- بازاریابی و قیمت: ۱۲
شکل ۱- قیمت انواع پسته موجود در بازار ۱۳
۳- شبکه توزیع پسته: ۱۴
نتیجه گیری: ۱۷
فهرست منابع فارسی: ۱۸
فهرست منابع انگلیسی: ۱۹
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

کارشناسی ارشد

دیدگاه خود را بیان کنید